Posebna predmeta

Dva predmeta, ki delata našo šolo posebno, sta Osebni razvoj in Razumevanje drugih in sodelovanje. Menimo, da sta predmeta pomembna za otrokov socialni in duhovni razvoj, razvijanje samozavesti, raziskovanje otrokovih talentov, razvijanje spoštovanja do drugih …

  • Placeholder

OSEBNI RAZVOJ

Lila bo kmalu dobila bratca. Mamica je že precej napihnjena, očka pa vznemirjen. A Lila se njunemu navdušenju in vsem pripravam težko pridruži, saj jo pestijo vprašanja, na katera nima odgovorov. Me bodo sploh še opazili, ko se bo bratec rodil? Ga bom sploh lahko imela rada? Bo on imel mene rad?

Pouk pri tem predmetu nima začrtanih vsebin in njegova podlaga ni teoretična. Izhajamo iz praktičnih primerov vsakodnevnega življenja otrok in se o njih odkrito pogovarjamo. Namesto teorij beremo literarna dela, v katerih se lahko otroci poistovetijo z junaki ali pa preko junaka bolje razumejo situacijo drugih. Lotevamo se tudi raznih projektov na pobudo otrok. V 2. in 3. VIO se glede na interes otrok vključi tudi teoretično ozadje (npr. kako nastane čustvo, kaj vpliva na samopodobo …)

Okvirna vprašanja, o katerih se pogovarjamo:

  • Kaj je sreča? Prijateljstvo? Poštenost? Hvaležnost?
  • Kako se opravičim? Kako povem resnico?
  • Kako se lahko sprostim? Kako izboljšam koncentracijo, spomin?
  • Kaj čutim?
  • Je res, kar so povedali na televiziji, kar sem slišal/a na radiju?
  • Sem zaljubljen? Ljubim?
  • Kaj želim postati, ko odrastem?
  • Kako lahko pomagam mami v kuhinji?
  • Ali dovolj dobro skrbim za svoje telo?
  • Sem zadovoljen s seboj?
  • Placeholder
  • Placeholder
  • Placeholder

Razumevanje drugih in sodelovanje

Lila se igra v peskovniku, ko k njej pristopi punčka in se začne igrati z njenimi igračami. Kaj naj storim, razmišlja Lila. Naj ji vzamem igrače, naj povem mamici …

Pri tem predmetu se učimo, kako komunicirati in sobivati z drugimi ljudmi. Preko projektnega dela se učimo veščin sodelovanja. Mlajši se igrajo s predšolskimi otroki ali z otroki iz drugih razredov, spoznavajo druge delavce v šoli in podobno, starejši pa sodelujejo z mlajšimi otroki ali s krajani iz našega mesta.

Učimo se:

  • Sodelovanje je lahko učinkovito.
  • Namesto tekmovanja z drugimi raje tekmujem sam s seboj.
  • Kako poslušati druge in jih sprejeti?
  • Poslušam, ter pomagam, tako mlajšim kot starejšim.
  • Različni ljudje, različne kulture.
  • Kako lahko pomagam?
  • Kdo sem v okviru družbe?